Kosthold

Her i Solstrålen tilbyr vi både frokost, lunsj og et mellommåltid. Vi legger vekt på sunn mat laget med gode råvarer.

Barnehagen er i stor grad med på å etablere sunne og gode kostholdsvaner hos barn. Vi i Solstrålen familiebarnehage ønsker å tilby barna et sunt og variert kosthold som er basert på gode, rene råvarer.

Vi tilbyr et næringsrikt kosthold bestående av både varm og kald mat. Til smøremåltid og mellommåltid serveres hjemmebakt brød og grovt knekkebrød.

Varmmaten som serveres på onsdager er et fullverdig middagsmåltid bestående av gode råvarer som friske grønnsaker og kjøtt eller fisk. Vi bruker fullkornsprodukter.

På mandag har vi turdag så da må barna ha med sekk med egen matpakke og drikkeflaske. Vi oppfordrer til å sende med barna litt frukt og grønt i tillegg til grovt brød. På kalde dager anbefaler vi å sende med varm drikke i tillegg til ei flaske med kaldt vann.